A Zeller See-től Bajorországba

Ország: Ausztria
Helység: Saalfelden

A túra leírása:

Az Ausztria és Németország határán emelkedő Berchtesgadeni-Alpok rengeteg látnivalót rejt magában, ráadásul egy részüket kerékpárral is megtudjuk közelíteni.

Utunkat a Zeller See-től indítjuk. Azonban még mielőtt elhagynánk a tó csodás környékét, mindenképpen időzzünk el a északi partja mentén található sétányon: innen tiszta időben a Magas-Tauern 3000 métert is meghaladó hófödte hegycsúcsait is megcsodálhatjuk. Ha kigyönyörködtük magunkat, induljunk északnak Saalfelden városa irányába. A kerékpárút egy fantasztikus völgyben halad, igazi alpesi hangulatban tekerhetünk. A városban több boltot is találhatunk, érdemes kihasználni, mert utána hosszú ideig már nem lesz lehetőségünk készleteinket utántölteni. Ezután északnyugat felé haladunk, majd Weissbach bei Lofer településénél egy jobbkanyart követően nekivágunk a túra legkeményebb részének, a Hirschbichl-hágó megmászásának. Ezen a szakaszon több helyen 20, akár 30 %-os emelkedőn kell felküzdenünk magunkat, így kizárólag megfelelő erőnlét és kerékpár mellett vágjunk neki!

Ha felértünk a hágóra akkor nem  csak azt mondhatjuk el magunkról, hogy megmásztuk a környék egyik legkeményebb útját, de azt is, hogy megérkeztünk Németországba! Innen egy hosszú gurulás vár ránk, csodás völgyekben érkezünk le a híres bajor üdülőváros, Berchtesgaden településére.